Znajdują się tam pytania wielokrotnego wyboru, pytania z pojedynczym wyborem, miejsca na odpowiedzi pisemne, ale również pytania obrazkowe, dla ułatwienia dokładnego wyboru klientom. Znajdują się tam na przykład przykładowe wizualizacje wnętrz, aby inwestor mniej więcej określił, w jakim stylu widziałby projektowane wnętrza. Realizacja projektu poparta formularzem gwarantuje zgodność projektu z potrzebami klienta. Na podstawie takiego formularza przygotowuję brief, czyli skrótowy opis potrzeb klienta, który również udostępniam klientom. W każdej chwili zarówno architekt, jak i inwestor może zajrzeć do niego i upewnić się, czy przygotowanie projektu jest zgodne z tym, co wyniknęło z analizy potrzeb.
„Dlaczego tych pytań jest tak dużo?”
Bardzo często słyszę takie pytanie od nowych klientów. Kiedyś najczęściej zadawanych pytań było mniej, jednak z czasem, gdy moja praca projektowa postępowała i doświadczenie we współpracy z klientem było coraz większe, pojawiało się coraz więcej pytań. Na początku te wszystkie pytania zadawałam osobiście na spotkaniu z klientem, ale wtedy klient nie miał czasu się zastanowić, przemyśleć i przeanalizować wszystkich możliwych opcji. Teraz idąc na spotkanie, zadaję tylko dodatkowe pytania, opierając się o formularz. Klienci tez mogą pytać o kwestie niejasne albo takie gdzie mają wątpliwości w wyborze. Brief przygotowany na podstawie odpowiedzi klienta w formularzu jest załącznikiem do umowy, a wytyczne w nim zawarte są wiążące. Dlaczego? Aby określić dokładnie zasady współpracy. Po to daję inwestorom czas na zastanowienie się, nad tym, czego naprawdę pragną, aby później nie kręcić się w kółko i nie tracić czasu. Zdarzali mi się klienci, którzy po 10 razy chcieli zmieniać wnętrze, które już miało być ostatecznym. Oczywiście poprawki w projekcie są dopuszczalne, ale ich ilość również określa umowa. Szanuję swój i klienta czas, dlatego chcę, aby wszystko było dokładnie określone przed realizacją projektu.
Brief- czyli dokument zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w formularzu online dotyczące aranżacji wnętrza.
To takie streszczenie wszystkich odpowiedzi na pytania udzielone przez klientów w formularzu online. Wypisuję tam wszystkie składowe dotyczące projektu, jakie wybrał i określił wcześniej klient. Dodaje wizualizacje, zdjęcia, tekstury, kolory. Dostęp do tego pliku klient otrzymuje na dysku Google. Może w nim wprowadzać komentarze, a ja mogę na nie odpowiadać. Dzięki temu komunikacja jest w jednym miejscu i wszystko jest prostsze, nie zgubi się na skrzynce mailowej ani w innej komunikacji online. Brief jest aktualizowany w kilku momentach projektu. Uaktualniane są wybory materiałów, elementów wyposażenia czy mebli. Na podstawie briefu powstaje również wstępny kosztorys, który otrzymuje klient, aby mieć kontrolę na tym, gdzie jakie fundusze będą potrzebne.
We współpracy z projektantem wnętrz ważne jest, aby określić jak najwięcej wytycznych dotyczących marzeń inwestora. Dzięki temu cały proces projektowy będzie przyjemny, a realizacja nad projektem będzie płynnie postępować.